Σε αυτή την άσκηση οι μαθητές εξασκούνται σε τρία βασικά γλωσσικά και κριτικά ζητήματα. Πρώτον, καλούνται να μετατρέψουν προτάσεις από παθητική σε ενεργητική σύνταξη, γεγονός που τους βοηθά να κατανοήσουν τη σημασία της σύνταξης και τη λειτουργία του υποκειμένου και του ρήματος σε μια πρόταση. Δεύτερον, πρέπει να εντοπίσουν το ποιητικό αίτιο σε συγκεκριμένες προτάσεις, μια άσκηση που ενισχύει την κατανόηση του πώς εκφράζεται η αιτία σε παθητικές προτάσεις. Τέλος, η τρίτη άσκηση απαιτεί από τους μαθητές να σκεφτούν κριτικά για την αποτυχία στα διαγωνίσματα και να εκφράσουν απόψεις σχετικά με τη σωστή αντιμετώπισή της, ενισχύοντας έτσι τις δεξιότητές τους στη γραπτή έκφραση και στην επιχειρηματολογία. Μέσα από αυτές τις ασκήσεις, οι μαθητές αναπτύσσουν τόσο τη γλωσσική τους ικανότητα όσο και την ικανότητά τους να αναλύουν και να διαχειρίζονται καθημερινές καταστάσεις.
