Σε αυτήν την άσκηση, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν και να διακρίνουν διαφορετικά είδη πρωταθλημάτων ανάλογα με τον συντακτικό τους ρόλο. Στην πρώτη άσκηση, εξετάζουν προτάσεις που εισάγονται με το “γιατί” και προσδιορίζουν αν είναι αιτιολογικές ή πλάγιες ερωτηματικές. Στη δεύτερη, αναλύουν προτάσεις που περιέχουν τον σύνδεσμο “να” και τις ταξινομήσεις ως βουλητικές ή τελικές. Τέλος, στην τρίτη άσκηση, οι μαθητές εκφράζουν γραπτώς τις σκέψεις τους σχετικά με τη σημασία της ειρήνης και τις αξιολογήσεις της στην ανθρώπινη δραστηριότητα, προετοιμάζοντας μια ομιλία που θα εκφωνήσουν ως εκπρόσωπος της τάξης τους.
