Πανελλήνιες 2024: Λάθη στα θέματα της Έκθεσης και των Μαθηματικών

Συνεχίζονται οι Πανελλαδικές εξετάσεις 2024, με τις πρώτες αστοχίες και λάθη στα θέματα να βγαίνουν στην επιφάνεια, για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων  και των ΕΠΑΛ που διαγωνίζονται, προβληματίζοντας μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Γενικά η διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων κινείται με ομαλούς ρυθμούς, χωρίς καθυστερήσεις και δυσκολίες στα θέματα, με τους μαθητές να τα κρίνουν ως βατά.

Τα λάθη και οι αστοχίες που εντοπίστηκαν στην Έκθεση στα ΓΕΛ και Μαθηματικά στα ΕΠΑΛ

Στο μεταξύ τις τελευταίες ώρες ο σχολιασμός της Ελληνικής Εταιρείας Φιλολόγων  (ΕΕΦ), καθώς και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, ανέδειξε μερικές αστοχίες τόσο ως προς τα ζητούμενα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στο πλαίσιο της εξέτασης.

Συγκεκριμένα, η πρώτη επισήμανση για λάθη έγινε από την Ελληνική Εταιρεία Φιλολόγων για το μάθημα της Έκθεσης Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνίας για τους μαθητές των ΓΕΛ.

Όπως τονίστηκε από πλευράς φιλολόγων «Στα γενικά θετικά μας σχόλια για τα θέματα που δόθηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κατά τις Πανελλήνιες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων παρατηρούμε ότι στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4 (επιλογή γ) είναι γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος «αμβλύνω» στη φράση «τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες».

 Ως εκ τούτου, επειδή λειτουργεί παραπλανητικά για τους υποψηφίους, πιστεύουμε μετ΄ επιτάσεως ότι οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών».

Έπειτα από υποδείξεις και άλλων φιλολόγων πολύς λόγος γίνεται και για ακόμη ένα θολό σημείο στο μάθημα της Έκθεσης. Ειδικότερα όπως σημειώνεται στο ποίημα του Κωστή Παλαμά, «Το ταξίδι»η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αντέγραψε λάθος δύο λέξεις με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται το νόημα του κειμένου.

 Συγκεκριμένα στην τελευταία στροφή του ποιήματος γράφεται: «ατέλειωτο, έρμο, σ’ άγνωστη χώρα», ενώ το ποίημα λέει «ατέλειωτο, έρμο, σ’ αγνώριστη χώρα». Επιπλέον την λέξη «Αγάπη» την έχουν γράψει «αγάπη» (με πεζό «α»).

Η αστοχία στη διατύπωση στα Μαθηματικά των ΕΠΑΛ

Ακόμη μία αστοχία εντοπίστηκε από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και στα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα Μαθηματικά.

Ειδικότερα, όπως επισημάνθηκε αν και σε γενικές γραμμές τα θέματα που έπεσαν καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και παρουσιάζουν ανάλογη δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά, διαπιστώνεται μία αστοχία. Η αστοχία εντοπίζεται στη διατύπωση του θέματος Γ.

 «Ειδικότερα υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας μεταξύ των τιμών των δεδομένων και των ζητουμένων. Επισημαίνουμε ότι οι δυνατές τιμές του άγνωστου κ μπορούν να προκύψουν ανεξάρτητα, τόσο από την τυπική απόκλιση, όσο και από τη μέση τιμή που υπολογίζεται με τη βοήθεια του συντελεστή μεταβολής, και δεν συμφωνούν μεταξύ τους», αναφέρει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

 Στο πλαίσιο αυτό προτείνει να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι.

[Πηγή :edweek.gr]