Η ατομική αξιολόγηση θα γίνει σε φάσεις, ξεκινώντας από τους 25.000 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
Η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την ολοκλήρωση της επιλογής των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης η οποία είναι σε τελική φάση”
Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς
Διευθυντές Σχολείων: Στη συνέχεια θα αξιολογήσουν και οι Διευθυντές Σχολείων
Σε φάσεις η αξιολόγηση: Οι πρώτοι αξιολογούμενοι θα είναι οι πρόσφατα διορισθέντες εκπαιδευτικοί.
Πλατφόρμα: Έχουν γίνει όλα τα αναγκαία βήματα (διαμόρφωση ειδικής πλατφόρμας και ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος) για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης.
Τι είχε ανακοινώσει η υπ. Παιδείας
“Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει κανονικά τον Σεπτέμβριο, όπως αρχικά έχει προγραμματιστεί”, είχε πει η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, λίγες ημέρες πριν τον Αύγουστο, στην πρώτη της διαδικτυακή συνάντηση , με τους νέους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Αλ. Κόπτση.
Σε ερώτηση Διευθυντή Εκπαίδευσης πως θα ξεκινήσει η αξιολόγηση χωρίς τους αξιολογητές που είναι οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, οι Επόπτες Ποιότητας και οι νέοι Διευθυντές Σχολείων ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας:
- διευκρίνισε ότι όταν λέμε θα ξεκινήσει η αξιολόγηση εννοούμε ότι θα ετοιμαστεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα και οι υπόλοιπες προκαταρκτικές διαδικασίες.
“Η ατομική αξιολόγηση των 170 .000 εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει με συγκεκριμένες προτεραιότητες για να μπει το νερό στο αυλάκι και να εφαρμοστεί αυτή η νέα κουλτούρα”, επανέλαβε η Νίκη Κεραμέως, στις αρχές Σεπτεμβρίου , λίγες ημέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σχετικά με δημοσιεύματα για δήθεν αναβολές στη διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση, διευκρινίζονται τα εξής:
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, που πρώτη φορά υλοποιείται καθολικά σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, δομείται σε τρεις πυλώνες και προχωρά ως εξής:
1. Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις συνδικαλιστικών κύκλων, ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.
2. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.
3. Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: έχουν γίνει όλα τα αναγκαία βήματα (διαμόρφωση ειδικής πλατφόρμας και ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος) για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την ολοκλήρωση της επιλογής των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης η οποία είναι σε τελική φάση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς (εν συνεχεία θα αξιολογήσουν και οι Διευθυντές σχολείων) και οι πρώτοι αξιολογούμενοι θα είναι οι πρόσφατα διορισθέντες εκπαιδευτικοί.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αποδείξει ότι, παρά τις αντιξοότητες και τις παγκόσμιες κρίσεις, όπως η υγειονομική, έχει υλοποιήσει μία προς μία τις εξαγγελίες του, όπως
– επέκταση του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών
– αγγλικά στο νηπιαγωγείο
– Εργαστήρια Δεξιοτήτων
– διπλασιασμός των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων
– 166 νέα προγράμματα σπουδών
– οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
– τράπεζα θεμάτων
– 25.000 μόνιμοι διορισμοί
– πρότυπα επαγγελματικά λύκεια
– θεματικά και πειραματικά δημόσια ΙΕΚ
– ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης και διαδικασιών
– απελευθέρωση του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΙ
– αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, περισσότερη αυτονομία σε εκπαιδευτικούς, σχολεία, πανεπιστήμια.
Έτσι προχωρά και η αξιολόγηση, που συνιστά βασική δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου ως εργαλείο βελτίωσης της εκπαίδευσης εν συνόλω: συστηματικά, μεθοδικά, οργανωμένα, με στοχοπροσήλωση και αποτελεσματικότητα.
Πηγή: esos.gr