Κ. Πιερρακάκης: “Θέλουμε να διδαχθούμε από το παράδειγμά σας σε σχέση με το πώς η τριτοβάθμια εκπαίδευση λειτούργησε σαν οικονομικός πόλος ανάπτυξης…”
Πρόγραμμα Συνεργασίας στον Τομέα της Παιδείας για τα έτη 2023-2027, υπέγραψαν σήμερα στη Λευκωσία ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης με την ομόλογό του της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αθηνά Μιχαηλίδου.
Η υπογραφή του Προγράμματος τόνισε η Αθ. Μιχαηλίδου, διασφαλίζει, από τη μια, την ενίσχυση της συνεργασίας των δύο υπουργείων σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος στα επίπεδα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Ανώτερης Εκπαίδευσης και επεκτείνει, από την άλλη, τους τομείς συνεργασίας, ενώ είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας και των νέων ψηφιακών δεδομένων.
Ταυτόχρονα, παρέχει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας μας σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ανταλλαγής εμπειρογνωμοσύνης, καλών πρακτικών εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού σε έντυπη και ψηφιακή μορφή. Ενισχύει, παράλληλα, τη συνεργασία με εξειδικευμένα εκπαιδευτικά κέντρα της Ελλάδας όπως το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος».
Επιπρόσθετα, το Πρόγραμμα προωθεί τη συμπαραγωγή διδακτικού υλικού και την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων για θέματα όπως η πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της νεανικής βίας και παραβατικότητας, καθώς και για θέματα που αφορούν τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, τους πρόσφυγες και τους αλλόγλωσσους.
Ανοίγεται, παράλληλα, ο δρόμος για τη διαμόρφωση πιο συγκλίνουσας πολιτικής στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Συμβουλίου της Ευρώπης, της UNESCO, της UNECE και άλλων ευρωπαϊκών και διεθνών Οργανισμών και για μια στενότερη συνεργασία στο πλαίσιο της συμμετοχής των χωρών μας σε Διεθνείς Έρευνες.
Πέρα απ’ αυτά, το Πρόγραμμα διασφαλίζει μια ευρεία συνεργασία σε θέματα τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη.
Επιπλέον, παρέχει το θεσμικό πλαίσιο για την παραχώρηση υποτροφιών και τη δημιουργία μηχανισμού υποστήριξης των Κύπριων και Ελλαδιτών φοιτητών που σπουδάζουν σε Ελλάδα και Κύπρο, αντίστοιχα, ούτως ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα και έγκαιρα τα προβλήματά τους. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησής μας με τον κ. Πιερρακάκη είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε προβλήματα των Κύπριων φοιτητών που σπουδάζουν στην Ελλάδα.
Τέλος, προωθεί τις αδελφοποιήσεις σχολείων, τις ανταλλαγές και τις εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών κι εκπαιδευτικών, τις θερινές κατασκηνώσεις, αλλά και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών Ελλάδας- Κύπρου.
Ο Κ. Πιερρακάκης
Ο Κ. Πιερρακάκης δήλωσε, μεταξύ άλλων στους δημοσιογραφους: “Συμφωνήσαμε μεταξύ άλλων στη συστηματική συνεργασία ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και τη δια βίου μάθηση, την ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.
Περαιτέρω, προωθούμε τις ανταλλαγές εμπειρογνωμόνων, μαθητών και εκπαιδευτικών, τη συμπαραγωγή διδακτικού υλικού και τη διαμόρφωση ακόμα πιο συγκλίνουσας πολιτικής στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλων των διεθνών οργανισμών.
θέλουμε να διδαχθούμε από το παράδειγμά σας σε σχέση με το πώς η τριτοβάθμια εκπαίδευση λειτούργησε σαν οικονομικός πόλος ανάπτυξης και σαν πόλος κοινωνικής συνοχής, αξιοποιώντας τόσο τα δημόσια όσο και τα μη κρατικά σας Πανεπιστήμια. Θεωρούμε ότι η Κύπρος αποτελεί ένα case study, ένα παράδειγμα από το οποίο κι εμείς μπορούμε να διδαχθούμε, αξιοποιώντας το πλούσιο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”.
Πηγή:[esos.gr]