Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Ποιες αλλαγές θα “δρομολογήσει” ο Κ. Πιερρακάκης στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Η θητεία της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας (Κ. Πιερρακάκης, Ζ. Μακρή, Δ, Μιχαηλίδου) δεν θα είναι στρωμένη με “ροδοπέταλα”, καθώς θα κληθεί να βγάλει εις πέρας συγκεκριμένο έργο, το οποίο θα συναντήσει πολλές αντιδράσεις τις ακαδημαϊκής, φοιτητικής, μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η νέα πολιτική ηγεσία μετά την τελετή παράδοσης -παραλαβής, η οποία θα γίνει σήμερα στις 2:30 το μεσημέρι θα συνεδριάσει στο γραφείο του Κ. Πιερρακάκη, παρουσία των βασικών συνεργατών,   για να προγραμματίσει τις πρώτες κινήσεις , σε επίπεδο συναντήσεων με φορείς και “κλείσιμο” εκκρεμοτήτων , κυρίως για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς.

Ειδικότερα στον προγραμματισμό της νέας ηγεσίας είναι η “δρομολόγηση” των εξής αλλαγών:

Εγγραφές μαθητών σε σχολεία: Αναζήτηση νομοθετικού πλαισίου για την ελεύθερη επιλογή του σχολείου από γονείς στο οποίο θα φοιτούν τα παιδιά  τους.

Το νομοθετικό πλαίσιο θα  πρέπει να είναι τέτοιο ώστε:

  •  να αποτραπεί η κατηγοριοποίηση των σχολείων
  • να μην οδηγήσει σε “φυγή” μαθητών από συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.

Αξιολόγηση: Γενική έναρξη ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Η ατομική αξιολόγηση ήδη έχει ξεκινήσει μόνο για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.

Πολλαπλό βιβλίο: Η νέα πολιτική ηγεσία καλείται να δώσει δύο λύσεις:

  • να “ξεμπλοκάρει” την αποχή των εκδοτών από την υποβολή προτάσεων για τη συγγραφή των νέων βιβλίων, και,
  • να βρει το “μαγικό  ραβδάκι” που θα κοστολογεί κάθε χρόνο την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων, καθώς  με το πολλαπλό βιβλίο , όπως είναι θεσμοθετημένο, θεωρείται αδύνατη ο ακριβής υπολογισμός  κόστους παραγωγής των βιβλίων.

Γυμνάσιο Λύκειο: Αναζήτηση τρόπων αναβάθμισης του Λυκείου, προκειμένου  ο απολυτήριος τίτλος του, να αποκτήσει αξία στην αγορά εργασίας.

ΙΕΚ-ΕΠΑΛ: Αναβάθμιση της τεχνική και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Εκτιμάται ότι η αναβάθμιση του Λυκείου, που σημαίνει μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους μαθητές, θα οδηγήσει πολλούς αποφοίτους Γυμνασίου να επιλέξουν την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.

Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θεσμοθέτηση υπολογισμού των βαθμών της Α, Β και Γ Λυκείου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Λειτουργία σχολείου:

  • Αυστηροποίηση “ποινολογίου” μαθητών
  • Καθορισμός δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μαθητών και εκπαιδευτικών
  • Αλλαγή πλαισίου απουσιών των μαθητών

Νέος νόμος πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ: Τροποποιήσεις του νέου νόμου για τα ΑΕΙ , όπου ,μετά την εφαρμογή του, διαπιστώθηκε ότι απαιτούνται.

Τις σχετικές προτάσεις θα καταγράψει ο υπουργός Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων, στις 14 Ιουλίου, στην Καστοριά.

Θα ακολουθήσουν συναντήσεις χωριστά με  Πρυτάνεις και την ΠΟΣΔΕΠ.

Νέος ακαδημαϊκός χάρτης: Δεν αφορά κατάργηση  ή συγχωνεύσεις ΑΕΙ, αλλά  αλλαγή γνωστικών αντικειμένων τμημάτων, καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων , και διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.

Τα κριτήρια καταργήσεων και συγχωνεύσεων τμημάτων έχουν τεθεί ήδη από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Προετοιμασία, με προβολή επιχειρημάτων, για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ενόψει αλλαγής του άρθρου 16 , το έτος 2025.Στις προθέσεις του Κ. Μητσοτάκη είναι οι πρώτες άδειες για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων να δοθούν το 2026 με 2027.

Πηγή: esos.gr